پرش به محتوا

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

  • از
۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

در این مقاله، ما قصد داریم ۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان که در جهان سرو صدای زیادی به پا کرده است را مورد بررسی قرار دهیم.

خوشحال می‌شویم اگر ما را تا انتها همراهی کنید.

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

همان‌طور که جمیع ما می‌دانیم، بشر ده‌ها هزار سال است که تمدنی دارد. تاریخ زمین که در آن زندگی می‌کنیم، همواره اهمیت زیادی داشته و مورد توجه متخصصان و باستان‌شناسان قرار گرفته است. افراد آگاه در این زمینه تلاش کرده‌اند تا اسرار مکان‌های تاریخی مهم مانند اهرام مصر را کشف کنند و به این ترتیب به سوالات بی‌شماری که وجود دارد، پاسخ دهند.

باستان‌شناسان در برخی موارد ساختمان‌ها و اشیاء بسیار عجیبی را کشف می‌کنند. پیدا کردن برخی از این موارد به حدی اهمیت دارد که می‌تواند جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم را دچار تحول کند. البته این نوع کشف‌ها به تعداد کمی انجام می‌شوند و هر چند دهه یک بار ممکن است شاهد چنین کشف‌هایی باشیم.

 

 

۱. لشکر سفالین

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

در سال ۱۹۴۷ میلادی، یک کشاورز در منطقه «شاآنشی» به دامنه کار خود در حال حفر یک چاه بود که ناگهان به این تودهٔ عظیم از مجسمه‌های تراکوتا برخورد کرد. هزاران سرباز از ارتش تراکوتا در جلوی مقبرهٔ چی شی هوان، نخستین پادشاه چین، به‌طور واقعی ایستاده بودند. آن‌ها به منظور محافظت از وی در جهان پس از مرگ به نمایندگی ایفا می‌کردند. این کشف مهم، برای باستان‌شناسان یک شاهکار انسان‌گرایی بی‌سابقه و دیدگاه‌های گسترده‌ای که در ذهن این امپراتور جاری بود، نشان‌دهنده بود.

معمولاً حاکمان قبلی در تصمیمات وصیت می‌کردند که اشیاء و امکانات مورد نیاز برای زندگی در دنیای پس از مرگ در کنار تابوت‌های خود قرار دهند. با این حال، با وجود اینکه این ارتش تراکوتا بیش از ۶۰ سال از زمان کشف آن‌ها می‌گذرد، متخصصان تاکنون نتوانسته‌اند مقبرهٔ امپراتور را کشف کنند. این ارتش تراکوتا همچنان یکی از رمزهای بازگشایی نشدهٔ تاریخ باستانی چین می‌ماند.

 

۲. طومارهای دریای مرده

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

قطعه‌های بسیار زیادی از نسخه‌های خطی کهن در مناطق مختلف سواحل شمال‌غربی دریای مرده کشف شده‌اند. کارشناسان با توجه به تحقیقات، به اعتقاد دست پیدا کرده‌اند که این نسخه‌ها بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارند و در این مورد از نسخه‌های نوشته‌شده انجیل در عهد عتیق بهترین مثال‌ها را ارائه می‌دهند. این کشف‌ها اکنون به ما اجازه می‌دهند تا با استفاده از این نوشته‌ها، بهترین حدس‌ها را در مورد شیوه زندگی و فرهنگ آن زمان‌ها بزنیم.

 

۳. کتیبه های بیستون

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

آن‌ها توسط باستان‌شناس انگلیسی به نام “روبرت شرلی” در سال ۱۵۹۸ میلادی کشف شدند. این سنگ‌ها و نوشته‌ها به دستور داریوش پادشاه هخامنشی حکاکی شده‌اند و دست‌نوشته‌ها حکایت از رویدادهایی که در سال‌های ۵۲۱ تا ۵۲۳ قبل از میلاد مسیح اتفاق افتاده بر اساس تاریخ‌نگاری هخامنشی دارند. با استفاده از این نوشته‌ها، باستان‌شناسان توانسته‌اند تمدن‌هایی مانند بین‌النهرین، سومر، ایران و آشور را بهتر بررسی و تحلیل کنند.

 

۴. تنگ الدوای

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

این منطقه پیش‌تاریخی مکانی بسیار ارزشمند را در خود جای داده است. “ویلهلم کاتوینکل”، حشره‌شناس آلمانی، در سال ۱۹۱۱ میلادی در حین تعقیب یک پروانه، به این مکان برخورد کرد. در این منطقه، سه گونه انسانی شامل “جنوبی کپی” (Australopithecus)، “انسان ماهر” (Homo habilis) و “انسان راست‌قامت” (Homo erectus) کشف شدند. همچنین، باقیمانده‌هایی از یک نوع اسب باستانی نیز در اینجا شناسایی شد.

 

۵. انگکور وات

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

اکتشافات اولیه مرتبط با این مکان شگفت‌انگیز، به سال ۱۶۰۱ میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، فردی به نام “مارسلو ریباندیرو” از اسپانیا، به‌طور تصادفی به این معبد تاریخی در جنگل‌های کامبوج برخورد کرد. متأسفانه او نتوانست راز این مکان عجیب را کشف کند و معبد برای مدت ۲۰۰ سال به فراموشی سپرده شد.

“آنگکور وات” به‌عنوان بزرگترین عبادتگاه در سراسر جهان شناخته می‌شود. این مکان دارای سه طبقه، پله‌های بسیار زیاد و پنج برج زیبا است. “آنگکور وات” به عنوان نماینده روح مردم قوم خمر شناخته می‌شود و می‌توان آن را به عنوان قلب تمدن بزرگ این ملت معرفی کرد.

 

۶. شهر باستانی ایلیون

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

شهر باستانی ایلیون، که نامش در شعرهای هومر و ویرژیل نیز آمده بود، در دهه ۱۸۷۰ میلادی توسط باستان‌شناس آلمانی به نام “هاینریش اشلیمان” شناسایی شد. پس از کند و کاوها، تاریخچه‌ی این شهر به چند دوره تقسیم شد که شامل ترواهای ۱ تا ۹ می‌شود. احتمالاً تروای هومر در دورهٔ ششم (۱۹۰۰ تا ۱۳۰۰ قبل از میلاد) رخ داده است.

 

۷. سازوکار آنتیکیترا

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

تاریخچه این ماشین مکانیکی به ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این دستگاه در سال ۱۹۰۱ میلادی و در نزدیکی جزایر یونان کشف شد. بر اساس گفته‌های دانشمندان، این ماشین حداقل از ۳۰ چرخ دنده برنزی که درون محفظه‌ای چوبی قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. همچنین، در بخش‌های جلو و عقب آن نیز شماره‌های برنزی دیده می‌شوند.

این ماشین‌آلات به منظور اندازه‌گیری حرکت ستاره‌ها و سیاره‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. محققان باور دارند که این مکانیزم به عنوان یک ابزار برای محاسبه دقیق آغاز بازی‌های المپیک نیز به کار می‌رفته است. در واقع، این دستگاه توانایی محاسبه دقیق فاصله زمانی ۴ ساله را داشته و به این شکل برای محاسبات زمانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

۸. دندان دنیسووا

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

در غار دنیسووا که در نزدیکی شهر بیسک در روسیه قرار دارد، یک دندان و یک استخوان کشف شد که به انسان‌های اولیه تعلق داشت. دانشمندان باور داشتند که بقایای یافت شده بیش از ۵۰ هزار سال قدمت دارند. پس از تحقیقات گسترده، باستان‌شناسان اعلام کردند که این بقایا مربوط به یک نوع ناشناخته از انسان‌های اولیه است که در منطقه آلتای زندگی می‌کرده‌اند. به نظر می‌رسد که این انسان‌های اولیه دارای پوست، مو و چشمان تیره بوده‌اند.

 

۹. پمپئی

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

در آغاز امپراتوری روم، این شهر به نام پومپی، بندری پررونق بود که درون آن خانه‌ها، معابد و سالن‌های مختلفی وجود داشت. علاوه بر آن، امکاناتی مانند آمفی‌تئاتر، انجمن‌ها و کلیسا نیز به اجزای مهم این شهر محسوب می‌شدند. پس از ۷۹ سال از میلاد مسیح، در زمانی که آتشفشان وزوو در نزدیکی آن فوران کرد، جمعیت پومپی به حدود ۲۰ هزار نفر رسید. این فوران باعث شد که شهر به‌طور کامل تحت خاکستر فرو برود.

در سال ۱۵۹۹ میلادی، «دومنیکو فونتانا» این منطقه را کشف کرد، اما کاوش‌های واقعی در آن در سال ۱۷۴۸ آغاز شد. کشف این شهر باستانی، به باستان‌شناسان اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی و فرهنگ رومی‌ها ارائه داد. این کشفات تا حد زیادی به شکل و سبک هنر امپراتوری روم در طول تاریخ کمک کرده‌اند.

 

۱۰. غار لاسکو

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

این غار در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۱۹۴۰ میلادی، توسط گروهی از نوجوانان کشف شد. بیش از دو هزار نقاشی از حیوانات مانند گربه‌ها، پرندگان، کرگدن‌ها و خرس‌ها در این منطقه تاریخی اهمیت زیادی دارند. این نقاشی‌ها به چشم می‌خورند. دانشمندان معتقدند که انسان‌ها در این غار سکونت نداشته‌اند، اما برای نقاشی کشیدن به صورت دوره‌ای به این مکان می‌آمدند.

 

۱۱. سنگ روزِتا

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

این کتیبه یک تخته سنگی گرانیتی است که در سال ۱۷۹۹ میلادی در کشور مصر کشف شد. کارشناسان قدمت آن را بیش از ۲۲۰۰ سال می‌دانند. این کتیبه شامل فرمانی از سوی پادشاه پتولمی پنجم به زبان‌های مصری باستان و یونانی بر روی سنگ حکاکی شده است. از این کتیبه برای ساخت یک سازه در دهکده روزتا استفاده شده است.

 

۱۲. ماچو پیچو

 

۱۲ کشف شگفت انگیز دوران باستان

قلعه مشهور اینکاها و پناهگاه تاریخی کشور پرو، در سال ۱۴۴۰ تأسیس شد و تا سال ۱۵۳۲ پابرجا بود. هیرام بینگهام، کارشناس تاریخ دانشگاه “ییل”، توانست این ساختمان شگفت‌انگیز را کشف کند. خرابه‌های زیبای ماچو پیچو بهترین مثال برای معماری سنگی قوم اینکاها به شمار می‌آید. این منطقه با طول ۳۶۵ متر و عرض ۳۰۰ متر، بیش از ۲۰۰ ساختمان داخل آن را شامل می‌شود.

 

 

آموزش رایگان

تمام محصولات شرکت گوهرباستان در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.همچنین خریداران عزیز

میتوانند تا زمان آموزش کامل ، با دستگاه فلزیاب در حضور

مهندسین تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.

تکنولوژی روز دنیا

تجهیزات گوهرباستان با قطعات و کارکرد فوق العاده

از ویژگی های شرکت گوهرباستان

۱: تمام دستگاه های فلزیاب گوهرباستان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


آموزش رایگان

تمام محصولات شرکت گوهرباستان در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.همچنین خریداران عزیز

میتوانند تا زمان آموزش کامل ، با دستگاه فلزیاب در حضور مهندسین

تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.

از ویژگی های شرکت گوهرباستان

۱: تمام دستگاه های فلزیاب گوهرباستان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب  حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

ادرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات :   @GOHARBASTAN

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :@karshenasgoharbastan

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب مهندس رجایی: ۰۹۱۹۸۰۰۱۳۰۶

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت گوهرباستان با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :۰۹۱۹۸۰۰۱۳۰۶

گنج یابی

فلزیاب های برتر دنیا

پینترست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *