پرش به محتوا

همه چیز درباره فلزیاب های نقطه زن

فلزیاب های نقطه زن

در پست های قبلی یعنی آشنایی با انواع فلزیاب ها با انواع مختلف فلزیاب‌ها آشنا شدیم و تفاوت بین سیستم‌های آن‌ها اشاره کرده‌ایم، همچنین در پست همه چیز درباره فلزیاب های اسکنر با فلزیاب های اسکنر آشنا شدیم و امروز قصد داریم به طور مفصل فلزیاب های نقطه زن را مورد بررسی قرار دهیم.

توصیه می‌شود تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید، زیرا اطلاعات ارزشمندی در این نوشته وجود دارد که شما باید آن‌ها را بدانید. آیا تمایل به خرید یک دستگاه فلزیاب دارید، اما درباره سیستم‌های مختلف آگاهی ندارید؟ نگران نباشید، زیرا در وبلاگ سایت کاوش فلزیاب، تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات لازم برای خریداران را مطرح کنیم.

 

انواع سیستم های فلزیاب نقطه زن :

 

سیستم فلزیاب نقطه زن به طور کلی به سه دسته PULS / SLF / VLF تقسیم میشود . شناخت تک به تک این سیستم ها به خریدار فلزیاب نقطه زن این امکان را میدهد که بهترین تصمیم را بگیرد و سیستم مناسب با نیاز های خود را انتخاب و خریداری نمایند . اکثر مردم بی خبر از این هستند که نقطه زن ها سیستم های متنوعی دارند .

شاید برایتان سوال باشد ، چرا باید سیستم های مختلفی برای فلزیاب نقطه زن وجود داشته باشد ؟ علتش چیست ؟ .

اگر بخواهیم علت اصلی این موضوع را پیدا کنیم باید به کارکرد و کاربرد های متنوع نقطه زن ها اشاره کنیم . به طور کلی باید این چنین برداشت کرد که نوع کارکرد سیستم های VLF / SLF / PULS به طرز گسترده ای با یکدیگر متفاوت است . هر یک از این نقطه زن ها کاربرد خاص خودش را دارد .

 

۱. فلزیاب های نقطه زن PULS :

 

metaldetector

سیستم PULS، به عنوان اولین سیستم در دستگاه‌های فلزیاب نقطه زن، شناخته می‌شود. این سیستم‌ها به دلیل ساختار خاص خود، قادرند در عمق‌های عمده به کاوش بپردازند. به عنوان مثال، عمق کاوش حداقل مدل‌های پایین این سیستم ۲ متر است. همچنین مدل‌های بالاتری نیز وجود دارند که قادر به کاوش در عمق‌های ۵ متری می‌باشند.

با این حال، باید توجه داشت که حداکثر عمق کاری این سیستم‌ها ۵ متر است و در بیشتر مواقع، عمق این نوع دستگاه‌های فلزیاب بیشتر از آن گفته می‌شود. با توجه به پیشرفت سیستم‌های جدید این نوع دستگاه‌ها که توسط شرکت‌های برتر در زمینه ساخت دستگاه‌های فلزیاب تولید می‌شوند، حداکثر عمق کاوش ۵ یا ۶ متر است و ادعای بیشتر از آن غیرصحیح است.

با اینکه این سیستم در عمق‌های بزرگ به جست و جوی فلز می‌پردازد، اما توانایی تشخیص فلزات کوچک را به اندازه‌ای ندارد. بنابراین، استفاده از این نوع سیستم برای افرادی که به دنبال یافتن فلزات کوچک مانند سکه هستند، توصیه نمی‌شود.

یکی دیگر از معایب این نوع فلزیاب نقطه زن، حجم بزرگ آن نسبت به سایر سیستم‌ها است؛ زیرا تعداد اجزای فلزیاب نقطه زن PULS بیشتر است. اپراتور باید همه آن‌ها را به هم متصل کند تا بتواند به کار بپردازد؛ به همین دلیل، این مسئله ممکن است برخی از خریداران را ناراضی کند.

 

۲. فلزیاب های VLF :

 

فلزیاب های نقطه زن

فلزیاب‌های VLF (Very Low Frequency)، یا همان فرکانس بسیار پایین، می‌توانند به عنوان نقطه مقابل فلزیاب‌های PULS (Pulse Induction) در نظر گرفته شوند. زیرا این سیستم به صورت کاملاً معکوس عمل می‌کند. سیستم VLF، مانند سیستم PULS، قادر به کاوش در عمق‌های بزرگ نیست، حتی اگر مدل‌های پیشرفته‌تری از این سیستم را تهیه کنید.

اولاً، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید و ثانیاً نباید انتظار داشته باشید که در عمق بیش از ۲ متر کاوش کند. ساختار این نوع سیستم‌ها به گونه‌ای است که قادریت کاوش در عمق‌های بیش از ۲ متر را ندارند. با این حال، این نوع فلزیاب قادر است به فلزات کوچک با حساسیت بالا واکنش نشان دهد و می‌تواند یک سکه را در فاصله ۵۰ سانتیمتر تشخیص دهد.

این نوع سیستم قابلیت حذف فلزات را نیز دارد؛ به عنوان مثال، اپراتور می‌تواند فلزیاب را به گونه‌ای تنظیم کند که صرفاً به فلز طلا واکنش نشان دهد. در حالی‌که این ویژگی در سیستم‌های PULS وجود ندارد. تجربه نشان داده است که فلزیاب‌های VLF نسبت به سیستم‌های PULS دارای ثبات بالانس بیشتری هستند که این خود به خود بسیار اهمیت دارد.

در نهایت، باید به جمع و جوری سیستم VLF اشاره کرد؛ اپراتور می‌تواند به راحتی این نوع فلزیاب‌ها را به هر جایی که بخواهد حمل کند، زیرا وزن و حجم آنها کم است.

 

۳. فلزیاب های SLF :

 

metaldetector

سیستم های SLF در بین سیستم های VLF و PULS میانه رو می باشد . به طور کلی می توان گفت این سیستم مخلوطی از سیستم VLF و PULS می باشد و کارایی هر دو را دارد . بعد از این که دو نوع اول فلزیاب ها ساخته شد ، زیاد نتوانستد رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند .

همان طور که در بالا دو نوع اول سیستم های فلزیاب را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم ، مشاهده کردید که هر یک از سیستم ها مزایا و معایب خود را دارند . همین مسئله باعث شد تا سیستم های جدید یعنی سیستم های SLF ساخته شوند .

بیشتر مشتریانی که برای خرید فلزیاب به ما مراجعه می کنند ، دستگاهی می خواهند که هم ثبات بالانس بیشتری داشته باشد ، و هم در عمق زیاد کاوش کند و هم به فلزات کوچک هم حساسیت بیشتری داشته باشد . این دستگاه تا قبل از ظهور سیستم های SLF وجود نداشت و خریدار در دو راهی قرار میگرفت که سیستم VLF بخرد یا سیستم PULS .

اما بعد از ساخت سیستم های SLF این مشکل برطرف شد . چون که هر آنچه خریدار می خواهد در این سیستم وجود دارد . در حال حاظر تقاضا برای خرید سیستم های SLF روز به روز بیشتر می شود .

اگر شما هم به دنبال خرید دستگاه فلزیابی هستید که کاربرد های سیستم های VLF و PULS را یکجا داشته باشد توصیه ما به شما فلزیاب های نقطه زن SLF می باشد . برای مشاوره بیشتر می توانید از طریق واتس آپ با ما در تماس باشید .

 

آموزش رایگان

تمام محصولات شرکت گوهرباستان در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.همچنین خریداران عزیز

میتوانند تا زمان آموزش کامل ، با دستگاه فلزیاب در حضور

مهندسین تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.

تکنولوژی روز دنیا

تجهیزات گوهرباستان با قطعات و کارکرد فوق العاده

از ویژگی های شرکت گوهرباستان

۱: تمام دستگاه های فلزیاب گوهرباستان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


آموزش رایگان

تمام محصولات شرکت گوهرباستان در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.همچنین خریداران عزیز

میتوانند تا زمان آموزش کامل ، با دستگاه فلزیاب در حضور مهندسین

تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.

از ویژگی های شرکت گوهرباستان

۱: تمام دستگاه های فلزیاب گوهرباستان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن فلزیاب  حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که فلزیاب را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید فلزیاب خود را ارتقا دهید .

پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

خدمات پس از فروش شرکت دنیای فلزیاب از قبیل پاسخ گویی تلفنی و حضوری

به مشتریان برای رفع اشکال در کار کردن اپراتور با دستگاه یا مشاوره در زمینه های دیگر

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور پس از انتخاب فلزیاب مورد نظر ما در سریع ترین

زمان ممکن سفارش شما را در هر کجای ایران باشید به شما خواهیم رساند.

ادرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات :   @GOHARBASTAN

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :@karshenasgoharbastan

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب مهندس رجایی: ۰۹۱۹۸۰۰۱۳۰۶

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت گوهرباستان با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :۰۹۱۹۸۰۰۱۳۰۶

گنج یابی

فلزیاب های برتر دنیا

پینترست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *